آخرین اخبار
کد مطلب: 146673
مرکز ثابت خون‌گيري در شهرستان لردگان راه‌‍‌اندازي مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/04/06 12:10:14
نمایش : 709
مديرکل انتقال خون چهارمحال و بختياري گفت: مرکز ثابت خون‌گيري در شهرستان لردگان با تامين نيروي انساني بزودي راه‌اندازي مي‌شود.
حسين هاشمي روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به اينکه مردم شهرستان لردگان و خانميرزا به دليل بعد مسافت با مرکز استان يا شهرستان‌هاي ديگر براي خون‌گيري با مشکل مواجه هستند،افزود: راه‌اندازي اين  يک مرکز ثابت خون‌گيري در شهرستان لردگان ضروري است و هم‌اکنون يک ساختمان از مرکز بهداشت براي فعال شدن اين مرکز در شهرستان به سازمان انتقال خون استان واگذار شده است.

وي با اشاره به کمبود نيروي انساني در سازمان انتقال خون استان، از رايزني با دانشگاه علوم پزشکي در راستاي تامين نيروي انساني براي اين مرکز خبر داد و گفت: براي راه‌اندازي اين مرکز به پنج نفر نيروي انساني شامل پزشک، ۲ پرستار و ۲ نفر نيروي عادي نياز است.

هاشمي افزود:هم‌اکنون در استان ۲ پايگاه خون‌گيري در شهرکرد و بروجن و ۲ مرکز ثابت خون‌گيري در بن روزهاي پنجشنبه و فارسان روزهاي زوج فعال است.

وي با اشاره به اينکه در پايگاه‌هاي خون‌گيري علاوه بر جمع‌آوري خون، فرآوري خون‌هاي دريافتي نيز انجام مي‌شود، گفت: در مرکز ثابت خون‌گيري فقط خون‌گيري انجام مي‌شود و خون‌هاي جمع‌آوري شده براي انجام فراوري به پايگاه‌هاي ديگر منتقل مي‌شود.

مديرکل انتقال خون چهارمحال و بختياري گفت: هم‌اکنون در استان ۳۵۰ بيمار تالاسمي ماهانه به دريافت يک تا ۲بار خون نياز دارند.


شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.
انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس